DANSK LAND-ROVER KLUB FORSIDE   INDHOLD   LOGIN   SØG   OPSLAGSTAVLE
SYDSJÆLLANDDenne del er kun for medlemmer
BILERNE

(16-12-2014)

af Simone Christiansen

Fredag d. 21 november.
Vi kørte videre i national parken til det højeste bjerg og fandt et helt system med damme og rørføringer til vandkraft stationen, som vi lige kørte forbi. På vej ind i en anden del af N.P skulle der lige tjekkes bremser. Et billede af en cikade- de larmer frygteligt.

Lørdag d. 22 november

Vi er nu i Canberra og har fundet frem til den lokale campingplads på den officielle udstillingsplads for hele området. Dagen var sat af til at besøge det Nationale museum. Vi brugte også hele dagen - ca 7 timer.

Søndag d. 23 november.

Stadig i Canberra, men vi kørte videre i dag. Dagen skulle bruges på The War Memorial museum. Og det var stort og fantastisk. Der var virkelig gjort noget ud af at fortælle hvor mange krige australierne har deltaget i- både som en del af United Kingdom og som Australien. Men man var lidt nedtrykt efter 4 timers krig... Vi kørte så mod nord og fandt en lille caravan park med nisseudsmykning og syngende myre figurer.

Mandag d. 24 november

Vi forlod caravan parken og kørte igen mod nord på vej til Jenolan Caves, men blev stoppet af et trafik uheld og faldt i snak med en ældre dame, mens vi ventede på at få lov at køre videre. Hun fortalte os om nogle andre huler der lå på vejen op til Jenolan Caves. Dem kørte vi efter og det fortrød vi ikke. Der var en helt fantastisk sjov guide (ham i gult), Kald mig bare Mango, det gør mine venner! Vi var en lille flok på 13, der blev vist rundt i disse fantastiske huler. Da vi kørte videre, havde Jens fået afmonteret sit baghjuls træk og kunne kun trække på forhjulene, hvilket betød at han skulle have hjælp til at komme op af denne lille bakke, da vi skulle uden om et træ der lige havde slået sig ned på tværs af vejen. Grenene under Jens kølerhjelm, er ikke et forsøg på at reparere den, men for at holde træet tørt til Kelly! Det var godt, da det faktisk regnede hele aftenen og en del af natten.

Tirsdag d. 25 november.

Vågnede om morgenen, uden at der havde været en bil forbi. Sov fantastisk, da vi havde motioneret aftenen før ved at gå rigtigt stærkt ca 5 km for at se en gammel sølv mine. Vi gik ad en lille sti der nærmest ikke var der og vi gik stærkt, fordi vi skulle være tilbage, før det blev mørkt. Og det var vi også, men så blev det også mørkt, da vi sad og spiste den mad, vi skyndte os at lave. Efter opvasken (hvor det sidste foregik i ly under tagteltet da det begyndte at regne, så vi en ny Sherlock Holmes film på engelsk. En af de film vi havde fået af Geoff, da vi besøgte Darwin.

Dagen efter gik med at køre på meget små asfalt veje med fare for at køre ud over kanten. Se bare her hvor Jens kanter sig forbi et vejarbejde !!. Vi kørte lige ned i et turist sted fra det forrige århundrede. En tro kopi af et tyroler hotel ! eller noget der lignede. Og så skulle vi se hulerne, Jenolan caves. Igen flot og fantastisk.

Der var lige nogle små firben!! Skink ? og en rød papegøje der skulle fotograferes. Så gik turen til den store turist by, Katoomba. Her fandt vi et lookout med et infocenter, hvor vi fandt denne caravan park, vi er på nu. Her er flot ud over the Blue Mountains.

onsdag d. 26 November
Vi er turister og vandre ad stien ned I den tropiske jungle I Katoomba.

Torsdag d. 27 November.
Vi forlader Katoomba I regnvejr. Meget uhyggeligt<) Og tager videre nord på, uden om Sydney. Men med den nye erfaring, at man kan ryge de smagsløse Australske pølser, til mere smag. Undervejs krydser vi også en mægtig flod. Dagen ender på en golfbanes p- plads ved mørkets frembrud.

Fredag d. 28 November.

Vi besøger et fyrtårn og en fantastisk strand. Her er goanna og delfiner

At handle i et supermarked her i AU er en sjov ting. Vi har masser af tid ved kassen, da kassedamen også pakker vores varer i poser, spørger "how are ýou?" hvortil jeg svare Fine and You? Hvilket ikke helt er, hvad hun forventer, men hun svarer og så får vi os ofte en lille snak, mens der pakkes efter hvilken slags vare det er og hvor tungt det er. Til sidst siger hun "see you later" hvilket har fået Søren til at tænke - hvor? måske til kaffe?

Men ofte får jeg også tid til lige at stå ved ugebladene og smuglæse. Der går nemlig ikke en uge hvor Mary ikke er på forsiden. Lige nu er der åbenbart ved at blive skrevet et manuskript over Frederiks liv og her i AU vil man gerne besætte rollerne med Australske skuespillere. Den sidste artikel jeg læste handlede om at de næsten ikke havde fået hinanden. Jo jeg følger med i sladderpressen på afstand.

Men de er meget glade for Mary og Frede her i AU.

Lørdag d. 29 November.

Vi bor på en god caravan park og solen skinner. Vi har besøg af små børn der gerne vil se mere på vores to biler. Vi fortsætter til Port Macquire for at få byttet mit kamera, der absolut ikke vil tage flere billeder. Her ser vi også årets første juletræ. Er det ikke flot !!. Billedet med postkasserne er kun til inspiration. Sådan ser næsten alle postkasser ud på landet I Au. Dagen indeholder også en fantastisk badetur I meter høje bølger. Fedt.... Dagen slutter hos Joy og Max, der har været så venlige at invitere os til at bo nogle dage.

Søndag d, 30 November
Vi blev kørt rundt til de lokale seværdigheder. Et fantastisk træ (eukaluptus, off course), et bjerg kaldet North Brother (navngivet af Cook) og et tusind år gammelt træ med blade som fehår.

Mandag d. 1 December.
Vi fejre dagen med en tur I Billabon zoo. Her kan man få lov at røre ved flere af dyrene. Det var en rigtig god dag. Vi endte med at tage ud og bade igen. Men denne gang var det blevet overskyet og det tordnede.

Tirsdag d. 2. December.
vi havde fået godt tilbud om at købe en kajak. Men vi ville gerne lige prøve den først. Mens vi var ude, så vi to rokker. Vi fik at vide det var deres parringstid så der var rigtig mange derude. Godt vi ikke trådte på en, for pludselig blev der lidt lavt vand. Vi så også fiskeørnen igen. Om eftermiddagen var vi igen I vandet og fandt jeg en fantastisk blå vandmand og en" indfødt" lilje.

Onsdag d. 3 December
Vi startede ud med at besøge den lokale strand og selvfølgelig bade. Vi fandt mange sjove ting I de små pytter blandt klipperne.-en svamp der sprøjtede vand når man trykkede på den fx. Det var også dagen, hvor vi købte flæskesteg og lavede en gang rigtig julemad for vores værter. Men I morgen er det sidste dag og vi tager videre. tak til Joy og Max for husly.

Søndag d. 7 december.

Vi er i Sydney og der er kun en uge til at vi tager flyveren hjem. Vi glæder os til at se Danmark og al den sne der er faldet Ha ha.

De sidste 7 dage skal bruges på at se ALT i Sydney og ordne papirerne på bilerne, der skal pakkes i container på lørdag.

Vi ses hjemme... Og glædelig jul til alle. Vi synes jo det er lidt underligt at se julepyntede huse, her i varmen, sær når vi lige har været ude og bade i mega høje bølger.

Fredag d. 12 december

Vi sidder nu trætte i tv stuen på campingpladsen og venter bare på at gå i seng. I morgen køre vi ud til Bondi Beach og derefter til containeren hvor vi overnatter og pakker biler søndag morgen. Sætter hængelåsen på og skal så forsøge at finde noget fornuftigt til kl. 19 hvor vi skal være i lufthavnen med al vores baggage. Glæder os til at se jer alle.

Red: Simone, Søren og Jens er i skrivende stund atter tilbage i DK med en masse oplevelser i bagagen - måske vi får lov til at høre mere om turen til Australien, men for denne gang er det slut. Tak til jer alle tre for at dele jeres mange oplevelser med Region SSJ medlemmer. :)

© dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk

Læs om andre arrangementer i Australien
Læsernes kommentarer
ferie | sus | 16-12-2014 20:09:40
Hej.Tak for en god fortæller og billder om jer;S FERIEi australien....God jul og et god lykkebringene nytår.

Har du lyst til at kommentere siden ? Tryk her

Copyright © 1999-2024 by dlrk-ssj.dk. Materialet på disse sider er beskyttet af gældende dansk lov om ophavsret.