DANSK LAND-ROVER KLUB FORSIDE   INDHOLD   LOGIN   SØG   OPSLAGSTAVLE
SYDSJÆLLANDDenne del er kun for medlemmer
BILERNE

Simone, Søren og Jens i Australien - brev 5

(09-08-2014)

af Simone Christiansen

Sidste gang jeg skrev skulle vi lige til at aflevere børnene i lufthavnen. Siden har vi to ”gamle” bare kørt rundt i vores ”gamle biler”.

Vi blev endnu en nat på GoNow Hostel, hvor vi pakkede og skrev email og var på Facebook hele natten. Pakkede færdig næste morgen og kørte ud til en bynær caravan park, New Market Gardens Caravan park. Vi pakkede lidt ud og kørte så ud til Ironmann i den nordlige del af Brisbane. Her spurgte vi på telt igen, og minsandten - den unge ekspedient sagde: det er på lager, jeg tjekker lige..........

"Hmmmm  - det ser sørme ud som om alle 35 telte vi købte i sidste måned er solgt !!! "

Jamen -  så tager vi da bare udstillingsmodellen; sagde jeg...

Og det gjorde vi. Det skulle lige pakkes sammen og vi kunne hente det næste dag. Så næste dag tjekkede vi ud fra caravan parken og kørte ud til Ironmann, læssede telt og en fiskestang i 8 stykker + hjul i bilen og kørte ud for at finde et nyt sted at overnatte.
Den næste caravan park vi fandt, var stopfyldt og vi overvejede bush camp, som er en slags statslige campingpladser, man skal bestille i forvejen. Vi kørte så efter en sådan, men fandt en meget lille caravan park i noget der hedder Donnysbroke på landsiden ved Bribie Island. Et sted, folk søger, for at fiske. Og lige nu er der lavsæson, så der var plads til os. Det er billigt og meget venligt. Uden den store service men meget flinke folk - ligesom os :). Her kan vi larme lidt og lave bil - det gør de andre...

Så her har vi besluttet at bo, indtil Jens er hentet og har haft en overnatning. Fredag tager vi så videre nord på. Vejret er heller ikke det bedste, og det er net adgang heller ikke, for der er slet ikke noget...

Vi sidder nu på Maccafe og forsøger os på nettet.

Det er i dag d. 7 august og Jens er nu ankommet. Natten mellem d. 5 og 6 kørte Søren og jeg til Brisbane lufthavn i den grønne bus for at hente ham.

Da han endelig kom ud med alle reservedelene og de andre små ting, Søren og jeg havde bedt ham om at medbringe den sidste uge, lignede han en der havde været på lang ferie. Vi har nu fået syn for sagn, om det gode vejr der hersker i Danmark. Her er det stadig vinter og kun mellem kl. 8 og 17 er det varmt nok til shorts:)

Den første dag lå begge mænd under de to biler i færd med at skille, skrue og erstatte.

Jens nåede kun uden for den lille caravan park, da han skulle krydse vejen for at betale for den ekstra person på vores teltplads. Senere da det var blevet mørkt og vi havde spist og spillet kort, gik vi en tur i mørket for at få tiden til at gå og fik bagefter den gode ide at afprøve Sørens nye fiskestang i mørke. Måske ville fiskene hellere bide når det er mørkt? Næ, men vi fik tiden til at gå til kl. 21, hvor vi krøb i poserne. Jens´ første dag i Australien blev en hverdag.
Torsdag tog vi en gevaldig pæn omvej til en LR butik med mange dele noget nord for hvor vi bor.

Der var flotte bjerge og dybe dale, veje som næsten kun lige balancerede på en kam mellem to dale - Meget fascinerende og meget flot.

Nu skal vi forbi en Mac D med fri wifi og tilbage for at lave mere bil, inden vi måske kører videre fredag. Planen er at besøge et sted ca. 300 km nord på kaldet ”Agnes Water”.

Ha´det godt til vi næste gang kommer i nærheden af net.

© dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk © dlrk-ssj.dk

Læs om andre arrangementer i Australien
Læsernes kommentarer

Der er endnu ingen, der har kommenteret denne side

Har du lyst til at kommentere siden ? Tryk her
Copyright © 1999-2024 by dlrk-ssj.dk. Materialet på disse sider er beskyttet af gældende dansk lov om ophavsret.