DANSK LAND-ROVER KLUB | FORSIDE INDHOLD LOGIN SØG OPSLAGSTAVLE |
af John S. Karlsen
Der har været terrænkørsel i Faxe Kalkbrud i weekenden d. 17-18. april med deltagelse af
4X4 klubben og Nordsjællands Terrænbilklub. Fremmødet må
man sige var på det jævne, hvad Landroverklubbens medlemmer
angår. Er det måske fordi, det er et terræn, der er
for hårdt og stiller store krav til materiel og kører?
Eller er det fordi der er for kedeligt i Faxe Kalkbrud ?
Eller skal vores annon-cering være anderledes ? Tænk lidt
over spørgsmålene og giv eventuelt regions-ledelsen et praj !
Terrænet bød ellers på både hårdt og fedtet føre.
Der var om lørdagen besøg af en journalist fra Børsen,
som skulle prøvekøre en Land Rover Freelander. Den kom ud
for lidt af hvert, og det er ingen overdrivelse at sige, at
hill decent control er noget langsomtvirkende. Der er
som bekendt ikke reduktionsgear i Freelanderen, så
det gik meget hurtigt nedad (man styrter nedad) på
en lang bakke med løst blødt underlag. Det er som om
hill decent control først virker, når det i virkeligheden
er for sent på stejle nedkørsler. Og hvis man først
er gået i stå opad og vil følge vejledningen for
korrekt tilbagetog, er hill decent control nærmest
livsfarligt, idet farten bliver alt for høj!!
Derimod virker anti spin udmærket!
Som legetøj på gaden og i lettere kuperet terræn
er Freelanderen nok et udmærket køretøj -
men den gode gamle Land Rover er og bliver nu den bedste!!
Der blev også tid til at få taget den praktiske del til terrænbeviset.
Ligeledes blev der kørt en afdeling af Trial Cup Øst.
Der er endnu ingen, der har kommenteret denne side
Har du lyst til at kommentere siden ? Tryk her