DANSK LAND-ROVER KLUB FORSIDE   INDHOLD   LOGIN   SØG   OPSLAGSTAVLE
SYDSJÆLLANDDenne del er kun for medlemmer
BILERNE
OPLEVELSERNE
KLUBBEN
Kalender
Rejsebeskrivelser
Rejsetips
Terrænkørsel
Bilen
Fortæl selv

Terrænkørsel i Faxe Kalkbrud.

(17-04-1999)

af John S. Karlsen

Der har været terrænkørsel i Faxe Kalkbrud i weekenden d. 17-18. april med deltagelse af 4X4 klubben og Nordsjællands Terrænbilklub. Fremmødet må man sige var på det jævne, hvad Landroverklubbens medlemmer angår. Er det måske fordi, det er et terræn, der er for hårdt og stiller store krav til materiel og kører? Eller er det fordi der er for kedeligt i Faxe Kalkbrud ? Eller skal vores annon-cering være anderledes ? Tænk lidt over spørgsmålene og giv eventuelt regions-ledelsen et praj !
Terrænet bød ellers på både hårdt og fedtet føre.
Der var om lørdagen besøg af en journalist fra Børsen, som skulle prøvekøre en Land Rover Freelander. Den kom ud for lidt af hvert, og det er ingen overdrivelse at sige, at hill decent control er noget langsomtvirkende. Der er som bekendt ikke reduktionsgear i Freelanderen, så det gik meget hurtigt nedad (man styrter nedad) på en lang bakke med løst blødt underlag. Det er som om hill decent control først virker, når det i virkeligheden er for sent på stejle nedkørsler. Og hvis man først er gået i stå opad og vil følge vejledningen for korrekt tilbagetog, er hill decent control nærmest livsfarligt, idet farten bliver alt for høj!! Derimod virker anti spin udmærket!
Som legetøj på gaden og i lettere kuperet terræn er Freelanderen nok et udmærket køretøj - men den gode gamle Land Rover er og bliver nu den bedste!!
Der blev også tid til at få taget den praktiske del til terrænbeviset. Ligeledes blev der kørt en afdeling af Trial Cup Øst.

Læsernes kommentarer

Der er endnu ingen, der har kommenteret denne side

Har du lyst til at kommentere siden ? Tryk her
Copyright © 1999-2024 by dlrk-ssj.dk. Materialet på disse sider er beskyttet af gældende dansk lov om ophavsret.